onsdag 15. oktober 2008

Skole åsånn..

Jeg har masse skolearbeid. Det er spesielt biologien som presser på. Den store, skumle Vangshaugrapporten skal leveres om bare ni dager, og jeg har, ikke overraskende, ikke begynt en gang. Det var det jeg visste... Jeg har også de omtrent 85 blomstene som skal monteres på ark, og jeg har historieprøve om åtte dager. Men klager jeg? Egentlig ikke.. Til forskjell fra visse andre, vet jeg at jeg er heldig som får lov til å studere, og jeg er også blitt velsignet med en hjerne som (stort sett) gir meg over gjennomsnittet gode karakterer. Jeg kunne selvfølgelig ha gitt faen og begynt å jobbe på en butikk as we speak, men hvor sitter jeg om ti år da? Sannsynligvis ikke på samme sted som når jeg er ferdig med utdannelsen jeg har begynt på. Jeg kjenner flere som har droppet ut av videregående, og bare jobber. De sitter uten generell studiekompetanse, og det vil kanskje ta mange år før de får tatt den opp igjen, hvis de i det hele tatt gjør det. Men mamma tok videregående, og pappa tok hele høyskoleutdannelsen sin, mens jeg gikk i barnehagen, så jeg sier ikke at det ikke aldri er for sent. Jeg vil også ut og se verden, men man kan ikke gjøre det fra en kasse på Rema. Just saying...

Dette ble et litt annet innlegg enn det jeg hadde tenkt. For ikke å ødelegge helt, så kan jeg oppdatere dere om det siste innen Tokio Hotel: De skal dele ut en pris på årets MTV Europe Music Awards. Det er jo allerede kjent at de er nominert i kategoriene Headliner og Best Act Ever (!!!), så jeg ser fram til denne utdeingen med stjerner i øynene. Nesten mer enn jeg ser fram til Londonturen med klassen, som starter drøye fire timer etter at EMA er ferdig. Hmmm... Jeg liker begivenheter.

Puss på 'er! ;*

5 kommentarer:

Anonym sa...

Uuuh, skal de dele ut en pris også? :D Det blir stas!

Jeg gleder meg! Både til MTV Awards hos deg og til Londonturen ^^

Animalphan sa...

Jepp, det blir det; gleder meg som en unge, jeg også! ^^

Marianne sa...

Gleder meg til MTV Europe Music Awards jeg også(!), men kanskje ikke av samme grunn som dere(?) ^^

Er ikke lenge til dere reiser nå! oO Hærre, hva skal jeg gjøre av meg daa.. ;s

Tina sa...

Sant som du sier det med utdanning. Skole er utrolig kjedelig, men vi er heldig som faktisk får gå på skole!

Animalphan sa...

Nei, ganske sikkert ikke, Marianne.. x] Off, stakkars, alene i Norge.. ;o

Ja, Tina, sant det.. Bra at folk skjønner det! ^^