torsdag 12. mars 2009

Torsdagsrefleksjoner og ønske om en hest å ri på.

Da var det torsdag - den dagen som, selv om størsteparten av den er OK, har brent seg fast i minnet mitt som den verste dagen i uka. Dette kommer utelukkende av at jeg har dobbelttime kjemi på slutten av dagen. Jeg sliter med å gjennomføre hver gang. Som tidligere nevnt er kjemi mitt verste fag. MEN - jeg fikk faktisk 5- på den forrige prøven, om elektrokjemi! Ö Tyder det på at jeg burde bli elektriker? Eller betyr det bare at jeg har begynt å gjøre en effort?

Anyways, i dag er grøtdag - de har grøt i kantina. 20 kr for en skål, og jeg sier det bare, det er verdens beste grøt, og du blir (altfor) mett! Så det er et pluss.. Et annet pluss er at jeg har fritimer i de to første, så nå, klokken kvart på ni, har jeg vært våken kun en time og sitter og drikker kaffe. Og jeg trenger ikke å tenke på å smøre niste en gang (jamfør forrige grøt-sekvens)! (Vi tar selvfølgelig forbehold om at det faktum at vi fikk tomatsuppe på tirsdag ikke medfører at det ikke blir grøt i dag.. Da blir jeg skuffa.) Så jeg må nok slutte å tenke på torsdag som den verste dagen i uka. Eller... Den er nok fortsatt den verste dagen i uka, men den er langt fra ille. Konklusjon: Jeg har det fint på skolen.

OOOOG...!! Jeg har fått de to første sesongene av SKINS på DVD! *Thank you Tina, I love juuuu!!!* I går så jeg fire episoder av sesong to, og herre, det er TV-underholdning på høyt plan! Om noen skulle ønske å holde meg med selskap mens jeg ser meg gjennom resten av sesong 2, og sesong 1 når jeg får den tilbake fra Lise, så er det bare å skrike ut!

En liten historie fra min hverdag helt på tampen:
I går, sånn rundt kl 7, så var jeg ute og gikk rundt Rensvik. Jeg går tur sånn ca hver dag for tiden.. Da jeg kom ned ved siden av Rensvikvannet og var på vei bort til gartneriet, møtte jeg på to jenter og en hest. Den ene jenta satt på hesten, og den andre sto på en sånn strømboks og skulle komme seg opp bak den første (hesten hadde ikke sal, nei, heldigvis..). Jeg gikk bare forbi dem, som jeg som regel gjør når jeg møter folk på tur, men så gikk det opp for meg at de sleit litt med å holde hesten rolig foran strømboksen. Så jeg spurte om de trengte hjelp, jeg. Mest fordi jeg elsker hester, og virkelig savner å holde på med disse fantastiske dyrene.. Jeg holdt hesten rolig mens den andre jenta kravla opp bak hun første. Hmm..

Om noen har en hest de trenger forrytter til, så skrik ut! Jeg dør etter en ridetur et par ganger i uka!

4 kommentarer:

Marianne sa...

Grøt blir godt ja... Joiner deg i dag, if you don't mind!

Animalphan sa...

I don't mind at all, darling! ;* It's a date!

Maria sa...

i elska skins!!! sku ønske i au hadde d på dvd:(

hadde aldri trudd du kom t å "slutte" å holde på me hest:P hehe...

Animalphan sa...

Nei, trodde ikke jeg heller, men.. Jah.