mandag 5. april 2010

Påskevær!

Og nå sitter jeg her og prøver å nyte den siste dagen i påskeferien fullt ut. Har hatt en fin ferie. Siden jeg er skikkelig dårlig til å blogge, og skikkelig uinspirert, så skriver jeg en liste over alt jeg har gjort, dag for dag. Her er den:

Onsdag: Var på jobb i to timer, og deretter gikk jeg til byen og møtte helt random Therese og Karianne, og deretter Tina (det var planlagt). Vi kjøpte påskeegg til typene våre, og jeg utnyttet Tinas evne til å kjøre bil til å gjøre storhandel. Vin, øl, cider, påskegodt og mat. Kl 4 var Jan ferdig på jobb, og vi hentet han. Så hadde vi verdens koseligste parmiddag med Tina, Ole, Sigrid, Bjørnar, Britti og Mikkel. Jeg kjøpte verdens beste rosévin! (Husker ikke hva den het...)

Torsdag: Hva gjorde jeg da? Jo, jeg og Jan lånte huset til mamma og pappa hele ferien, siden de var i Skien. Så vi startet dagen med å spise frokost mens vi så The Little Mermaid. Også tok jeg meg en lur, og så dro vi i badeland med Tina og Ole. Det var kos! Jeg elsker å bade, men det var bedre i vinter, siden nå som det blitt varmere i været, ble det varmeste bassenget litt for varmt.. Helsebassenget var best denne gangen. Så dro vi hjem og spiste, og så var det full fart tl Dale på besøk til Marita, tanta til Jan. Hun hadde masse klær som jeg så igjennom, og tok med meg to bæreposer med fine topper og gensere. Så dro vi hjem i ti-tida, og tok et glass vin mens vi brente CD-er til morgendagens fest!

Fredag: Jeg var flink og vasket badet, og Jan var flink og støvsuget. Vi stresset med å pakke til festen vi skulle ha i hytta til faren til Jan i Møst. Forlovelses-/påskefest, og den ble absolutt vellykket! Kveldens quote av Ole: "Jan, er det deg? Hvorfor har du ikke på deg skjorte??"

Lørdag: Vi var en liten gjeng som overnattet, og vi som sov på loftet (meg, Jan og Marianne) ble vekket av en hakkespett. Britt Unni og Mikkel sov i stua, og Jan lagde frokost og vi ryddet og pakket og ble hentet av moren til Britti. Da vi kom hjem tok Jan og jeg en lang dusj, og vi lagde taco til middag! Så slappet vi av, og gikk en kveldstur rundt Bolga.

Søndag: Jan tilbringte hele dagen inne og spilte, mens jeg var en tur på Osmarka med tante Britt. Jeg fikk låne en hest som heter Gladur, og han er så skjønn! Vi hadde en fin tur i nydelig vær. Mamma og pappa kom hjem i mellomtiden, og vi spiste middag da jeg kom hjem. Jan orket ikke å gå tur med meg, så mamma gjorde det i stedet. Og så tok jeg et bad og slappet av resten av kvelden.

Mandag (i dag): Jan fikk ikke sove før seint i går, så han mistet familiefrokosten, og sto først opp da jeg, mamma og Ida-Marie spilte yatzy og spiste sjokolade (fast etter frokost-altivitet). Så snakket vi litt med mamma før Jan fant ut at han ville bade. Og da begynte jeg å blogge. Senere i dag skal vi på middag hos moren til Jan. Og så er det tilbake til Vuggaveien og dagliglivet.

Har du hatt en fin påske?

2 kommentarer:

Tina sa...

Høres ut som en superduper påske! Festen var kjempekos! :D
Men jeg husker ikke at Ole sa det der om Jan :p var vel ute i bushen og tissa jeg da :P

Animalphan sa...

Ja, herlig ferie! Jupp, knallfest! Nei, det var DE som var ute i busjen og pissa.. ;p Ekstra påfallende at han ikke hadde skjorte da, vet du! xD