tirsdag 13. april 2010

I drømmeland..

Jeg vet ikke hvorfor, men de siste tre nettene har jeg drømt skikkelig mye, og husket omtrent alt når jeg våkner. Jeg skulle egentlig skrive dem ned på morgenen, men det ble ikke noe av, så mange detaljer er desverre borte nå. Men jeg husker fortsatt en del. Vil dere høre?

Natt til søndag hadde jeg begynt på VGS igjen, tydeligvis for å forbedre noen karakterer. Det hadde jeg aldri gjort på ekte, men la gå... Det var visst i Molde, siden Lars Tangen gikk i klassen min, men jeg tror egentlig det må ha vært i Oslo, for det var en stor by med Kiwibutikk rett ved skolen. Og Maria (og Airina? Husker ikke..) var der en periode også. Jeg ble ganske god venn med Lars Tangen, og på det ene klasserommet vi hadde timer, hadde jeg tydeligvis sittet en gang for litt lenge siden og tegnet veldig mye, og ikke ryddet opp etter meg. Lars fant det, og konkluderte med at det var animalphan.blogspot.com som hadde vært der. Han visste ikke at det var meg, så jeg måtte innrømme(?) det. Mot slutten av drømmen satt jeg i et slags berg og dalbanelignende tog gjennom et snølandskap sammen med hun som jeg avlaster på kontoret på Bohus, og vi snakket om framtida mi.

Drømmen jeg hadde natt til mandag husker jeg ikke lenger noe av, bare at det var nesten like rart som natta før.

Natt til i dag var jeg hjemme på Frei. Tina kunne gjøre seg om til et kaffedyr som jeg holdt på å skylle ned i vasken, og deretter kunne hun bli en hvit mus. Musa satt utenfor inngangsdøra og ventet på Remon (hun kunne ikke snakke når hun var mus, men jeg skjønte det likevel). Jeg holdt på å lage middag tror jeg, så jeg sa at hun skulle få Remon til å si fra når han var kommet, siden hun ikke kunne snakke. Så gikk jeg inn på kjøkkenet, og der var Tina igjen, bare at nå var hun Guro. Hun ville ha saft, ikke vann. Så husker jeg ikke mer.

Den siste drømmen var ganske symbolsk, tror jeg. Remon er jo en person som er ute av livet til Tina, og Guro er ute av livet mitt. Aner ikke hva det betyr, men men..

Drømmer du ofte rare ting?

Ingen kommentarer: