tirsdag 20. april 2010

D'ekke dop i meg, pappa, bare stjernestøv!

I helga hadde Jan og jeg en (u)fortjent langhelg i Oslo, for å dra på dobbelkonsert med Kamelot på Sentrum Scene. Svære greier, og jeg må ærlig innrømme at det ble litt for mye for meg. Under siste konserten måtte jeg bare stille meg bakerst og til og med sette meg ned i trappa litt, fordi jeg var så sliten, svett og ikke minst så verket føttene mine bare verre. Det skyldes at Kamelot skulle ha ikke mindre enn tre oppvarmingsband hver av kveldene, og det var fire timer med å stå rett opp og ned, det. Offa megen. Det var bra konserter, da. Bilder lenger nede.

Turen forøvrig var også veldig bra. Vi bodde på Sentrum Pensjonat og Hostell, og ikke på Cochs, som vi vanligvis bruker, for vi var for treig til å booke. Plussiden med dette pensjonatet var først og fremst beliggenheten (tok omtrent to minutter å gå fra Oslo S), og hyggelig personell. Minussiden var at det ikke var bad på rommet. Men det gikk jo bra, da.

Fredagen startet tiiiiidlig - 6.40, siden vi kom med nattbussen. Ja, den var forresten helt full, og det er bare så typisk at vi som har flyskrekk og ønsker å være miljøvennlige plutselig må dele buss med alle de som ikke har flyskrekk og som ikke ønsker å være miljøvennlige! Så var vi i Oslo da, og måtte vente til 14 for å få sjekke inn. Vi låste inn bagasjen på Oslo S, skjøpte mat på Ica og McDonalds, og gikk i butikker når de åpnet. Så ville jeg ha smoothie, så vi gikk på Bagel O Juice rett ved Karl Johan, og der traff vi på:

Karpe Diem. Alle to, og jeg skal fortelle dere noe: De er ganske lave. De var ganske kloss innpå oss, siden den Bagel O Juicen er sånn ca den minste kaféen i Oslo. Og nei, jeg spurte ikke om bilde og autograf, jeg synes det blir litt flaut. Hadde det vært Maria Mena eller noen andre som jeg virkelig er fan av, så skulle jeg gjort det. Da vi gikk, gikk Magdi ute på gata og snakka i telefon, mens Chirag satt og spiste en bagel.

Hvis dere fortsetter å lese dette rimelig lange innlegget som jeg bruker mye av min tid på, så skal dere få erfare at dette var en ganske celeber oslotur for oss. Men først til noen som ikke er så kjente: Tina og Ole. De var nemlig i Oslo de også, bare at de bodde på et flott hotell litt utenfor sentrum, og de skulle på Raske Menn. Vi dro dem med oss på Hard Rock, hvor Tina og jeg bestilte oss hver vår nachos. Jeg spiste opp hele, mens Tina ikke greide det. Lol.

Her strever Tina med nachosen sin. Og Ole er lei seg. Neida.

Så skal dere få noen bilder fra konserten. Egentlig er konsertbilder kjedelige, men denne magedanseren var morsom:

Vokalisten heter Roy Khan, og under her er han sammen med Elize fra det ene oppvarmingsbandet, Amaranthe. Hun koret for Kamelot, og sang sammen med Khan på "The Haunting" (originalt er det Simone Simons fra Epica som synger den).


OK, nok konsertbilder nå. Jeg shoppet jo selvfølgelig, og her der dere noe av det jeg kjøpte:

Et par ballerinasko, det første jeg eier ever, faktisk. Kostet egentlig 179,- , men det var sånn tilbud at hvis du kjøpte to par, så fikk du halv pris på det billigste. Så med andre ord: Halv pris på disse. Legg merke til føneren i bakgrunnen, forresten. Den ble ødelagt i bagen på vei til Oslo.. Så jeg skal reklamere på den, for den er egentlig kjempebra. Det er den låsemekanismen i skaftet som er ødelagt, så den detter sammen hele tiden. Ikke bra.

Og her er det "dyreste" paret (199,-). Liker de kjempegodt, og de er veldig gode å gå i, nesten som Converse! Begge parene er fra Skopunkten i Karl Johan.

Jeg kjøpte også en kjole, men har ikke bilde av den enda. Den kjøpte jeg på Dragens Hule, som åpnet i Skippergata på lørdag mens vi var der. De feiret med 20 % rabatt på alt i butikken, og da tok jeg meg råd til kjolen, som ble kostende 480,-. Jeg hadde ikke egentlig planer om å kjøpe kjole, men jeg måtte prøve den, og da Jan sa at det var den fineste kjolen han hadde sett på meg, måtte jeg bare kjøpe den også. Det så seriøst ut som den var sydd til meg!

Det var på lørdagsmorgenen ja, og senere på dagen møtte vi Tina og Ole igjen, og så Ylva, min venninne i Oslo. Vi spiste middag på Subcafé, som hadde en vegansk søtpotetsuppe på menyen akkurat den dagen (Ylva er veganer). Billig og bra!

Også sprang jeg inn i Erleng Bratland på et tidspunkt! Jeg kjente ham såvidt igjen, han har nemlig slanket seg og fått en noenlunde normal farge på håret. Jan trodde ikke på at det var ham før han så bilde av ham i Se og Hør hos frisøren i går.

Søndag hang vi på en kaffebar på Oslo S med Tina og Ole til toget deres gikk kl 14, deretter tok vi oss en rundtur ned på Aker Brygge og gjennom Akershus Festning (skulle til å skrive Kvalvik Fort, ehhehe..). Så møtte vi opp Airina, og ble med henne hjem til Tøyen. Der møtte vi én av hennes to roommates, Renate, og to venner av henne som også hadde vært på Kamelot-konsert, riktig nok bare på lørdagen. En hyggelig gjeng! Vi fikk høre mye om studiet Airina og Renate går på, nemlig veterinærstudiet, og det ble mimring tilbake til fjorårets Hove, og forventninger til årets.

Den tredje jenta som bor i leiligheten på Tøyen, Kamilla, fikk vi såvidt hilse på før vi måtte springe på nattbussen hjem til K-town. Som dere som leser en del blogger kanskje vet, er hun ganske på innsiden av Oslos bloggelite for tiden, og venner med blant andre Linnéa, Lise og Toro.
Forrige helg hadde Kamilla hatt bursdagsparty, hvor alle måtte kle seg ut som noe på K. Toro var nok den mest originale, for han valgte kassett! Slik så han ut som kassett:


Og slik så JEG ut som kassett!:


Den lå nemlig igjen i leiligheta. Følte meg litt småkul, da ja. Den var faktisk ganske forseggjort! Fikk tilbud om å ta den med meg hjem, og nå angrer jeg litt på at jeg ikke gjorde det. Har vel egentlig ingen plass å ha den, men jeg kunne jo hatt den på veggen..??

2 kommentarer:

Ida Elen sa...

Steike! Høres ut some dere storkoste dere! GENIALT med kassettkostyme!XD

Tina sa...

Serr digg ass <3