lørdag 15. mars 2008

Sunday, bloody sunday ...

Jeg måtte slette de to forrige postene for at de sideelementene skulle komme på plass igjen (Annelise som tipsa meg..). Sørgelig men sant...

I dag har jeg faktisk vaska hele rommet mitt OG badet mitt, nå er det SKIKKELIG fint der, altså! Made for a princess!! ^^

I natt har jeg faktisk sovet ganske godt, noe som IKKE var tilfelle i går natt.. Den kvelden var jeg nemlig hos Tina, og vi så på skrekkfilm. JA, Annelise, jeg VET at du ikke synes den var noe skummel, men det synes jeg!! Da jeg kom hjem og skulle legge meg, var det helt utenkelig å skru av lyset, og helt utenkelig var det også å gjøre det helt stille i rommet. Jeg satte på en DVD med Avril Lavigne, og der lå jeg.. For meg er det helt umulig å sove med musikk, så det sa seg selv at jeg ikke fikk sove før DVD-en var ferdig. Da var jeg så trøtt at jeg sovna, men jeg våkna maaaange ganger.. Da klokka var halv seks greide jeg IKKE å sove mer, og da greide tankene mine å skremme meg igjen. Først slo jeg på lyset, og så skrudde jeg på musikk, og da greide jeg jo I HVERT FALL ikke å sove mer, så da leste jeg Harry Potter i en halvtime før jeg stod opp og dusja. Det var seriøst freaky; Jeg aner ikke hva jeg var redd for, men jeg var redd helt til det ble lyst ute. Merkelig det der...

Hvis du lurer veldig på hvilken film det var vi egentlig så, så skal jeg fortelle deg det... Den heter 1408, og var basert på en novelle av Stephen King. Jeg har faktisk lest første og halvparten av andre boka i serien Det Mørke Tårn av ham, og den synes jeg var bra. Jeg blir ikke skremt av bøker, bare filmer. Hva er det med filmer som gjør oss redd, egentlig? Det har jeg filosofert litt over, og jeg har funnet ut at det er veldig skummelt hvis alt dreier seg om ett sted, et isolert sted, et ekkelt sted... Det gjør det jo som oftest ikke i "vanlige" filmer, men veldig ofte i skrekkfilmer. Og spesielt på 1408, som handler om et hotellrom man aldri kommer seg ut av. Maker det litt sense, eller?

Anyway, kanskje noen der ute ble skremt av å se Sweeney Todd..? Jeg så den filmen i går kveld (jeg lastet den IKKE ned, jeg bare så den på en sånn side, og jeg vet det er ulsovlig, men det er for svingende ikke min feil at den ikke kommer til Kristiansund!). Jeg elsker Tim Burton, jeg elsker Johhny Depp, og jeg elsker når de to lager film sammen! Den beste Burton-filmen synes jeg er... Nei, vent, jeg kan ikke velge, synes alle er bra!

I overimorgen reiser jeg til Skien. Jeg kommer hjem igjen mandag om en uke.

4 kommentarer:

May Lene sa...

Godt å vite at det ikke er bare jeg som blir så redd at jeg må sove med lyset og tv-en på av og til :p
Men jeg trenger ingen film da, jeg klarer helt fint å skremme livet av meg selv med min egen fantasi. Så heldig er jeg..

Hva skal du i Skien? :)

Animalphan sa...

Jeg skal besøke bestemoren min.. ^^

Off da.. Som regel går det greit for meg, men når jeg ser en så ekkel film, så går det IKKE greit. xD

annelise sa...

uffa.

Plutselig endra stil på bloggen din å dua? oO
heilage skiten - ulikt deg, Veronika !

Menmen, du får kose deg resten av ferien <3

Animalphan sa...

Ja, det var litt ulikt meg.. Men forandring fryder! ^^ Kos deg du også!!