tirsdag 25. mai 2010

25. mai 2010

Jeg prøver å skrive temabaserte innlegg, men det virker som om de fleste som leser bloggen min er venner/bekjente av meg, som egentlig bare lurer på hva jeg driver med, siden de ser meg svært sjelden. Så OK, nå skal dere få høre hva jeg driver med.

I dag er jeg på jobb på Fylkeshuset i Møre i Romsdal som er lokalisert i Molde by. Dette innebærer at jeg må stå opp kl 05.30, og ta TimEkspressen fra Kr.sund kl 06.00. Da er man trøtt. Men jeg skal ikke si at jeg ikke er vant til det - sommeren 2008 og 2009 tilbragte jeg med dagpendling hit. 08 satt jeg på sentralbordet - slik som i dag, og 09 var jeg renholder. Grunnen til at jeg har denne jobben, er at jeg har en (eller egentlig to, faktisk) tante som jobber her, nemlig tante Britt. Hun er renholder her, og tante Laila jobber på utdanningsavdelinga, med inntak. Hun hadde kontroll over karakterene mine fra VGS, for å si det sånn.. Uansett, jeg sitter på sentralbordet, noe jeg er ganske så fornøyd med. Arbeidstiden er 8.00 - 15.30, og lønna er ikke så dårlig. Arbeidet går ut på å svare på telefoner som kommer inn til Fylkeshuset, og sette dem over til riktig avdeling/person. Som regel går det greit, men noen ganger er folk litt krevende, sure eller rett og slett dumme. Men sånn slipper man jo ikke unna uansett hvor man jobber. Og innimellom telefonene kan jeg gjøre som jeg vil, derfor denne bloggingen. Det er mulig jeg skal være litt renholder i sommer også, det er ganske greit det og. 

Så alt går greit med meg. Det er eneste det å stå opp tidlig som er ganske fælt. Og det at Jan plutselig ikke har jobb lenger. Ica la jo ned nå i midten av mai, perfekt med tanke på at vi flytter om knappe tre måneder. Det er ikke så lett å få ansettelse i så kort tidsrom, og på så kort varsel... Men vi får se. 

Ellers er Hovebillettene i boks nå, endelig. 5090 kr gikk det på, stive priser, men det er absolutt verdt det! 

3 kommentarer:

Anonym sa...

Føler med deg! Pendling tidlig om morgenen er veldig ugreit

Anonym sa...

Jaa, du er nå flink som jobber og styrer på! Blir nå penger ut av det, og det som er viktigst!

Hove blir sikkert bra DIGG!!:D Håper du får en superduper tid der!
Gleder meg til å se deg i sommer ;*

Cathrine

Tina sa...

savner deg!